, Coworking, Delavnica, Inspiracija, Intervju

Podjetniški večer z Nino Malovrh: Od Kickstarterja do Trumpa

V sredo, 15. 11. 2017 sam nam je predstavila članica kovaške ekipe, Nina Malovrh. Skozi 10 lekcij namenjenih oblikovalcem je predstavila svojo kariero in svoje dosežke. In wow, kakšne izkušnje so to! Kapo dol! Mi pa smo predvsem veseli in ponosni, da je taka carica, del naše družine. Bravo Nina!
Nina se je v svojem oblikovanju specializirala za embalažo in blagovne znamke. Ste vedeli, da je steklenička MU jogurta njena ideja? Pa embalaža kreme za sončenje Amai? Mi tudi ne! Ampak zdaj vemo! V svoji karieri pa je bila tudi kreativna direktorica Steklarne Rogaška za področje ZDA. Saj smo rekli, da je carica.

In kaj so njene lekcije?

1. Bistvo posode je njena vsebina!
Ne glede na to, kako se oblikovalec potrudi, koliko časa, energije in raziskovanja vloži v oblikovanje embalaže, to ni pomembno, če zadaj ne stoji podjetje oz. blagovna znamka, ki ve kaj hoče, ima pristen odnos in dober izdelek. Oblikovalec ne more narediti dobrega izdelka, lahko naredi samo lepega.

2. It’s only business!
Nina je kot kreativna direktorica v Steklarni Rogaška aktivno sodelovala in soustvarjala izdelke pod blagovno znamko Trump Home. Ime so uporabili za vstop s svojimi izdelki na trg ZDA. Nina in njena ekipa je proučila Trumpove nepremičnine v ZDA in temu prilagodila kolekcije kristala. In čeprav je ekipa mislila, da bo Trump to cenil in se bo na predstavitvi prikazala tudi ga. Melanija, ki bo ponosno povedala, da ima slovenske korenine in Steklarna Rogaška prihaja iz njene domovine, to ni bilo tako. It’s only business baby, no place for feelings :-).

3. Oblikovalec pove kdaj je »dovolj«!

Nina pravi, da je v svoji karieri videla vse preveč ekip, ki imajo super izdelek, ki pa v njihovih očeh ni nikoli popoln. Razvoj in njegova dodelava potem trajata predolgo. Zato pravi, naj oblikovalec udari po mizi: »Dovolj, nehaj razvijati, začni prodajati!«. Pravi feedback pride s trga in od kupcev.

4. Keep it simple!
Folk ne šteka. Ne šteka tvojih zgodb, konceptov, vizije, ideologije, zgodbe in čustvene navezanosti na tvoj izdelek. Folk kupi izdelek: ker ga rabi, hoče, ne pa tvoje ljubezenske zgodbe. Stranki se ne da študirati konceptov za izdelkom, zato poenostavi!

5. Play it safe!
Čeprav tvoj izdelek hudo zgleda na fotošutingu v barvi divje fuksije s pridihom tropskega vetra in so fotke na instagramu oh in ah, pa si ljudje ne želijo in ne kupujejo takšnih ekstravagantnih barv. Svoj izdelek izdelaj v eni divji barvi, da bodo fotke lepe, drugače pa se omeji: črna rules :-).

6. Kolk je kuuuuuuul (in zakaj potem ne kupiš?!)!
Včasih se ti zdi, da si oblikoval pravi prodajni hit. Da bo tole tvoj prodor. In feedbacki iz okolice so nežni vzdihi ekstaze in navdušenosti nad izdelkom, prodaja pa vseeno ne gre. Kako je to možno? Po drugi strani pa kdaj narediš totalno odštekan izdelek, ga narediš predvsem za fotošuting, postaviš nenormalno ceno in gre izdelek kot vroče žemljice. Kako je to možno?!
Stranke so redki primeri posameznikov, ki jih ne razumeš vedno. Seveda obstajajo neke zakonitosti prodaje, vsi smo že slišali za 4P kajne (product, price, place, promotion)? Pa vendar, oblikovalec je z Venere, stranke z Marsa. Kako bi jih potem razumel?

7. Kupim in plačam več, če se lahko pokažem pred ljudmi!
Ljudje se radi pohvalimo in postavimo pred drugimi. Radi pokažemo naše najnovejše nakupe. Pa čeprav je npr. lučka za nočno omarico čisto huda, oddajo ravno pravo svetlobo, ki zbuja strast, nežnost in zvestobo v tvojem partnerju, je oblikovalski presežek in plod večletne študije barv (in je tako huda kot bi ti vsak dan posesala stanovanje), še vedno stoji v spalnici. In spalnice načeloma ne razkazujemo kolegom.
Med tem, ko »ta fine« kozarce za vino lahko pokažeš prijateljem, tudi če jih iz omare potegneš enkrat na leto, so to še vedno lepi in občutno predragi kozarci, s katerimi se postavljaš pred kolegi, kljub temu, da si pivoljubec.
Fact: stvari/izdelke s katerimi se lahko stranke pokažejo, postavijo, pohvalijo pred drugimi, lahko zaračunaš več. Simpl logika.

8. Za 9.99 mi je čisto vseeno kako izgleda/izgledam!
Če razvijaš izdelek za 9.99 € ne potrebuješ dizajnerja! Pika. Ljudem je vseeno kako zgleda, če stane 9.99 €. Dejstvo.

9. Kitajci ne štekajo!
Če delaš izdelek, ki ga daš delat na Kitajsko – pazi! Kitajci ne štekajo. Z njimi moraš delati kot s 5-letnim otrokom. Enostavni stavki, slikovno gradivo, ne pristajaj na »it’s more or less the same«, preverjaj, preverjaj, preverjaj, vzemi si čas in UPORABLJAJ CAPS LOCK!

10. Nihče ti ne bo ukradel ideje, c’mon!
Predvsem pa ne oblikovalec :-). Dejstvo je, da si ponavadi ti edini tako vpet v svoj produkt, ga ti sanjaš, ljubeče razvijaš zgodbo, koncept in obliko, poznaš ozadje in si praktično edini, ki ti lahko naredi #proper. Vsi ostali lahko delajo poceni kopije. Tvoj izdelek pa je tisti, ki je #top. Tako da … Kar pogumno, deli idejo s kolegi, pridobivaj odzive, komentarje in čim prej začni prodajati.

* Bonus lekcija:
Kdo je zavetnik oblikovalcev? Sveti Rok (Holly Deadline)

Brez njega ni nič. Če oblikovalcu ne postaviš roka, ne pričakuj izdelka :-). To je Nina najbolj izkusila na svojem projektu OM NOM – Not another diet. Projekt, ki je počasi tlel v njej, ljubezenska zgodba, ki se je razvijala res počasi, je letos po n-letih (pa kdo bi štel?!) končno ugledala luč :-). In postala hit. Itak!
Filozofija OM NOM je, da si kupiš skledo točno velikosti odraslega želodca (7 dl v ne raztegnjeni verziji) in poješ točno toliko kot bi odrasla oseba morala. Torej ne, cela banjica sladoleda ni kul – 3 dl preveč. 🙂 Ideja je torej, da se ne omejuješ oz. te Nina ne omejuje pri vrsti hrane, samo količini. Torej je primerna za vsejedce, vegetarijance, low carb jedce, vegane, za ljudi z netoleranco na laktozo in gluten, frutariance in vse ostale.

OM NOM pa lahko kupiš tukaj ali tukaj.

Post Your Thoughts

Zapri

PRIDI NA OGLED

Te še nismo popolnoma prepričali? Obišči nas in se prepričaj na lastne oči!