Delavnica se je začela z enostavno, a zelo pomenljivo trditvijo: »Če je tvoje pozicioniranje napačno, nič drugega ne pomaga.« S tem je Andrej Peršolja- predavatelj na delavnici odprl prostor za razmislek o tem, zakaj toliko podjetij z dobrimi idejami ne uspe doseči svojih strank, zakaj se prodaja zatika, marketing ne deluje in zakaj ekipa ni usklajena pri ključnih odločitvah.
Udeleženci so skozi konkretne primere ugotovili, da je pozicioniranje tisto, kar loči podjetje, ki zgolj obstaja, od podjetja, ki mu trg zaupa. Ko je pozicioniranje dobro zastavljeno, se stranke prepoznajo v tvoji zgodbi, razumejo, kaj delaš, in zakaj prav ti ponujaš rešitev, ki jim lahko resnično pomaga.
Andrej je poudaril, da dobro pozicioniranje opravi tri ključne naloge hkrati:
- pritegne pravo publiko,
- diferencira od konkurence,
- postavi jasen kontekst za lažjo prodajo.
V praksi to pomeni, da je marketing bolj učinkovit, prodajni cikel krajši, inbound povpraševanja pogostejša, stranke pa bolj pripravljene sprejeti tudi višjo ceno – saj razumejo, zakaj so ravno vi prava izbira.
V drugem delu delavnice so udeleženci izvedli strateški “audit” svojega podjetja. Preko vprašanj in analize podatkov so identificirali ključna področja, kjer manjkajo informacije – od tega, zakaj stranke dejansko kupujejo, do tega, kako jih konkurenca nagovarja in katere potrebe na trgu še vedno ostajajo neizpolnjene.
Sledilo je oblikovanje t. i. growth ekipe, ki naj bi te podatke tudi zbrala: preko intervjujev, anket in analiz uporabniških navad. Na koncu pa je vsak udeleženec oblikoval tri konkretne predloge za pozicioniranje svojega produkta ali storitve, ki temeljijo na resničnih potrebah in vedenju idealnih strank.
Delavnica je jasno pokazala, da uspeh podjetniške ideje ne temelji na številu funkcij, ki jih ponuja, temveč na sposobnosti podjetja, da preprosto in prepričljivo pove, za koga obstaja, zakaj obstaja in zakaj je prav to relevantno za njegovega kupca. Kot je poudaril Andrej: »Ne potrebuješ še ene funkcije. Potrebuješ eno sporočilo, ki zadane.«
