KAKO OBISKOVALCE SPLETNE STRANI SPREMENITI V KUPCE ?

V Kovačnici nas podjetniki in podjetnice pogosto pocukajo za rokav z vprašanjem: »Imam družbena omrežja, spletna stran ima visok obisk, vendar zakaj zelo malo obiskovalcev dejansko opravi nakup?«. Ker nismo največji strokovnjaki s področja optimizacije spletnih strani in WTF je CRO (t.i. »Conversation Rate Optimization«)?!, smo pocukali za rokav strokovnjaka Ervina Prislana, ki nam je s predavanjem dobesedno odprl nebesa.

V današnjem času, ko se vsak klik šteje, optimizacija konverzij ni več samo prednost – postala je nujnost za vsako podjetje, ki želi ostati konkurenčno in rasti. Optimizacija konverzij (CRO) je postopek, s katerim spletne strani in aplikacije spremenimo v super prodajalce. Tako lahko s pomočjo različnih orodij, oblikovanja hipotez in A/B testiranj ugotovimo, kaj deluje in kako izboljšati uporabniško izkušnjo. Vsak korak temelji na podatkih, cilj pa je jasen – povečati stopnjo konverzij, vrednost naročil in zvestobo strank.

Ervin pojasnjuje: »CRO ni zgolj tehnični postopek, ampak strateški pristop. Povečanje stopnje konverzij ne pomeni zgolj več obiskovalcev, ki opravijo želeno dejanje, temveč pozitivno vpliva tudi na ključne metrike, kot sta CTR (stopnja klikov) in AOV (povprečna vrednost naročila). Rezultat? Večja donosnost in večje zadovoljstvo uporabnikov.«

Kako torej izboljšati uporabniško izkušnjo na spletni strani?

Ervin je predstavil nekaj ključnih orodij, s katerimi lahko bolje razumemo vedenje obiskovalcev na spletni strani. Med temi so tudi t. i. heatmapi, ki nam pokažejo, kje se obiskovalci najpogosteje zadržujejo. Posebej je izpostavil brezplačno orodje Clarity, ki ga priporoča vsem.

Heatmapi nam omogočajo vpogled v to, kako obiskovalci dejansko uporabljajo spletno stran. Na podlagi njihovih klikov, pomikanja po strani in časa zadrževanja na posameznih mestih lahko ugotovimo, kaj jih pritegne in kje morda naletijo na ovire. To nam omogoča:

  1. Prepoznati priljubljena mesta – S tem ugotovimo, kateri deli strani pritegnejo največ pozornosti. Če se obiskovalci pogosto zadržujejo na določenem področju, lahko ta vsebinsko še izboljšamo ali na tem mestu ponudimo več informacij ali pozive k dejanju (CTA).
  2. Odkriti »mrtve točke« – Če heatmapi pokažejo, da določenih delov strani obiskovalci ne opazijo, to lahko pomeni, da so te informacije nepomembne ali postavljene na neprimernem mestu. Razmislimo lahko o preureditvi strani, da bi bili ključni elementi bolj opazni.
  3. Analizirati navigacijo – Če obiskovalci pogosto klikajo na elemente, ki niso povezave, to pomeni, da pričakujejo, da bodo ti elementi klikabilni. V tem primeru lahko naredimo ustrezne prilagoditve in elemente naredimo interaktivne.
  4. Ugotoviti, kje obiskovalci obupajo – Če se na določenem mestu pogosto ustavijo ali zapustijo stran, lahko to kaže na težavo z uporabniško izkušnjo ali vsebino. S tem vpogledom lahko optimiziramo strani, da bodo uporabnikom bolj prijazne in jih bolje vodile do cilja.


Skratka, heatmapi nam omogočajo, da bolje razumemo, kako obiskovalci komunicirajo s stranjo in prilagodimo zasnovo ter vsebino, da izboljšamo njihovo izkušnjo in povečamo verjetnost konverzije.

In, kakšni so lahko rezultati optimizacije?

Učinkovito izvedena CRO optimizacija lahko podjetju prinese dodatne prihodke, tudi več tisoč evrov na mesec, zgolj z nekaj ciljanimi prilagoditvami na spletni strani. Vsaka dodatna konverzija neposredno prispeva k rasti prihodkov, izboljšana uporabniška izkušnja pa krepi zvestobo strank.

Preberi še …

15.11.2017 | 2 ' branja | Nives Justin
Meetup: Kriptovalute
12.11.2024 | < 1 ' branja | Taja Nograšek
Kovačnica aktivna tudi na mednarodnem parketu
20.12.2023 | 2 ' branja | Nives Justin
Dijaki Šolskega centra Kranj na obisku