LIFT 2025 Delavnica št.1.: Razvoj podjetniške ideje

Večina ljudi začne s produktom. Z idejo, ki se jim zdi dobra. Z rešitvijo, ki bi lahko bila »game changer«. A prevečkrat se zgodba konča pri nečem, kar je lepo zapakirano – a nihče tega ne uporablja. Zakaj?

Zato, ker smo preskočili najpomembnejši del. Tistega, kjer se vprašamo: Komu to sploh delam? In kaj ta oseba zares potrebuje?

Razvoj ideje ni vprašanje navdiha. Je proces raziskovanja, poslušanja, preverjanja in prilagajanja. In najboljši produkti niso tisti, ki so bili najbolj dodelani od začetka – temveč tisti, ki so se razvijali skozi stik z resničnim svetom.

Če imaš idejo, je prvi korak vedno preprost, a pogosto prezrt: govori z ljudmi. Ne z vsemi. S tistimi, ki jih tvoj problem zadeva. Poslušaj jih. Ne prepričuj. Ne prodajaj. Samo bodi radoveden.

Kaj jih trenutno frustrira? Kaj so že poskusili in zakaj ni delovalo? Kaj bi jih prepričalo, da nekaj novega sploh poskusijo?

Ne sprašuj jih, če bi kupili tvoj produkt. Sprašuj jih, kaj so že doživeli. Njihove odzive, frustracije, navade. Šele ko razumeš to ozadje, lahko sploh začneš graditi nekaj smiselnega.

Pri poslušanju bodi pozoren ne le na to, kar rečejo – ampak tudi na to, kar mislijo, čutijo in počnejo. Velikokrat nekdo reče “nimam časa”, v resnici pa ga skrbi, da bi moral spremeniti rutino, ki mu daje občutek varnosti. Ali pa reče “to smo že probali”, a še vedno išče rešitev – samo da ne ve, kako bi to ubesedil.

Ko to razumeš, lahko končno oblikuješ vprašanje: Kako bi lahko nekomu olajšal dan? Kako bi lahko zmanjšal njegovo frustracijo, mu prihranil čas, mu dal občutek kontrole?

Šele takrat pride čas za ideje. Ne išči popolne. Išči različne. Dovoli si narisati, skicirati, kombinirati, pretiravati. Tudi najboljša rešitev se pogosto začne z nečim zelo nepopolnim.

Ključno je, da svoje ideje hitro spremeniš v nekaj, kar lahko pokažeš drugim. Ne rabiš aplikacije. Včasih je dovolj list papirja, posnetek zaslona ali kratek opis. Pomembno je, da vidiš, kako ljudje reagirajo.

Se zmedejo? Se navdušijo? Postavljajo dodatna vprašanja? So tiho?

Reakcije ti povedo več kot mnenja. In tvoj cilj ni potrditi, da imaš prav – ampak ugotoviti, kje se motiš. Bolj ko si to pripravljen slišati na začetku, boljši bo tvoj produkt kasneje.

Uspešna ideja ni tista, ki pride iz glave. Je tista, ki preživi stik z resničnim človekom. Če si pripravljen poslušati, testirati, spreminjati in ponavljati – si na pravi poti.

In veš kaj? Ni pomembno, ali znaš risati. Pomembno je, da si pripravljen začeti.

Preberi še …

30.11.2017 | 8 ' branja | Nives Justin
Kakšna je tvoja cena?
28.6.2019 | 3 ' branja | Nives Justin
Novosti v svetu podjetništva - junij 2019
8.5.2024 | 2 ' branja | Taja Nograšek
BILANCA STANJA z Jakom Vadnjalom